Tuesday, April 1, 2008

Tragedi Tersalah Anta Email....

Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuahkomputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil keputusan untukmenghantar e-mail kepada isterinya.
Malangnya, dia telah tersalah taip alamat e-mail isterinya dan tanpamengetahui kesilapan itu, dia pun terus menghantar e-mail tersebut. Disebuah rumah di Kedah pula, seorang janda baru sampai ke rumahnyaselepas pulang daripada majlis pengebumian suaminya. Janda tersebutmengambil keputusan untuk menyemak e-mailnya untuk melihat sekiranyaterdapat mesej daripada saudara-mara dan teman-temannya. Selepasmembaca e-mail pertama itu si janda tersebut pun pengsan. Anak lelakijandatersebut pun bergegaske bilik ibunya dan mendapati ibunya terlentang di lantai dan dia punmembaca mesej di dalam skrin komputer:
To : Isteri kesayangankuDate : 16 May 2002
Subject : Abang telah selamat sampai
Abang tahu Sayang pasti akan terkejut dengan kehadiran mesej ini. Merekatelah menyediakan komputer di sini pada ketika ini dan kita bolehmenghantar e-mail kepada sesiapa sahaja terutama insan kesayangan kita.
Abang telah selamat sampai dan telah menginap dengan aman di sini. Abanglihat semuanya telah di sediakan di sini untuk kedatanganmu pada hariesok.Semoga berjumpa denganmu nanti, Sayang. Abang harapperjalananmu ke sini nanti lebih bermakna seperti apa yang telah Abanglalui ketika ini.

No comments: