Monday, July 20, 2015

seekor anak babi dan seekor anak kerbau..

Diceritakan didalam sebuah hutan nie tinggal la berbagai-bagai jenis binatang.. Ada pun dalam banyak-banyak binatang nie terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak babi dan seekor anak kerbau..

Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan,
 

Babi : Eish, boring betul o kan karabau..
 

Kerbau : Yabah.. boring betull.. apalah kita mau buat ni ah??
 

Babi : Ermm..bah.. macam mana kalau kita melukis.. saya lukis muka kau, kau lukis muka saya..
 

Kerbau : Bah.. boleh bah.. kau lukis dululah muka saya..
 

Babi : Ok. kau duduk diam2 ah..

5 minit kemudian……

Babi : nah.. siap sudah..
 

Kerbau : Wahh.. sama o dengan muka saya.. pandai kau lukis kan??

Maka anak kerbau pun mula melukis muka anak babi tu pula..
 

5 minit kemudian…

Kerbau : Nah..siap sudah..
 

Babi : (Muka tetiba jadi merah)(lalu marah kat anak kerbau)Apa bah kau lukis ni karabau!!
 

Kerbau : Lah.. betullah bah yang saya lukis tu..(Kerbau tak puas hati)
 

Babi : Silaka kau.. ini bukan saya ni.. Ini muka BABI!!!!
 

Kerbau: (Dalam ati) Kau arnab ke??

No comments: